Language switcher

لوله های آتشخوار

لوله های کربن استیل

لوله های های کربن استیل کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارند. شرکت مهندسی و فن آوری شاخص سازه سپاهان (ستکو-Setco) در زمینه ی تامین و ساخت نوعی از لوله های کربن استیره فعالیت داشته و در این زمینه تفاهم نامه های ساخت با کارخانه های بزرگ اروپایی و چینی امضا نموده و اقدام به سرمایه گذاری در خرید بخشی از سهام کارخانه لوله سازی ChonBao Steel  کشور چین نموده و با بهترین قیمت و کیفیت و در کوتاهترین زمان امکان تحویل سفارشات وجود دارد. با توجه به اینکه این شرکت در کشور چین دفاتر فعالی داشته، در صورت نیاز مشتری امکان پرداخت به صورت ارزی و تحویل کالا به صورت FOB، CIP، CFR  و حتی CPT گمرکات اختصاصی وجود دارد.

لوله آتش خوار چیست ؟

لوله آتشخوار به لوله‌هایی گفته می‌شود که به دلیل جنس خاص آلیاژ آنها، توانایی تحمل حرارت و فشار بالا برای عبور مایعات و گازهای حرارت بالا را دارند. این لوله‌ها باید تحمل حرارت حداقل ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد را داشته باشند.

بیشترین کاربرد لوله‌های آتشخوار در ساخت دیگ‌های بخار یا همان بویلرهای صنعتی و سیستم‌های مبدل حرارتی بوده و به‌طور کلی هرجا که نیاز به تحمل فشار و حرارت بالا در سیستم انتقال حرارتی در صنایع است پای لوله‌های آتشخوار به میان می‌آید. لوله‌های آتشخوار دسته‌ای از لوله‌های صنعتی هستند که به دلیل آلیاژ عنصر کربن و منگنز مقاومت بسیار بالایی در تحمل حرارت را دارند. آلیاژ لوله‌های آتشخوار معمولا دارای 0.17 تا 0.19 درصد کربن بوده که وجود کربن باعث سختی فولاد شده و دارای 0.55 تا 0.8 درصد منگنز هستند که آلیاژ ترکیبی حاصله تحمل حرارت‌های بالای 450 درجه سانتی‌گراد را دارا است.

اینکه آهن معمولی به فولادی با ویژگی‌های خاص و مدنظر تبدیل شود بستگی به ساختار شیمیایی و ترکیب عناصر دیگر با آهن دارد به‌طوریکه با کم و زیاد کردن ترکیبات عناصر ویژگی خاصی را در فولاد موردنظر تقویت می‌کنند که در لوله‌های آتشخوار با ترکیب درصد کم کربن علاوه بر ایجاد سختی موردنظر فولاد خاصیت نرم و شکل‌پذیری خوبی در این دسته از لوله‌ها دارد.

حداقل میزان تحمل فشار در لوله‌های آتشخوار برای قطرهای 64 میل به بالا 32 اتمسفر بوده و حداقل میزان تحمل فشار برای  قطرهای کمتر، به دلیل قطر کمتر و مقاومت بالاتر برابر با 80 اتمسفر است.

متداول ترین سایز لوله های آتشخوار عبارتند از: 25.4، 31.8، 38، 44.5، 50.8، 57، 60.3، 63.5، 76.1