Language switcher

سیم جوش های TIG

جوشکاری TIG) Tungsten Inert Gas) که بنام جوشکاری آرگون نیز معروف است. فرآیندی است که در آن از الکترود غیر مصرفی و گاز برای محافظت قوس و فلز مذاب استفاده می شود. از ویژگیهای این روش داشتن قوس آرام و پایدار و همچنین ایجاد جوشی با کیفیت بسیار خوب می باشد.

روش TIG عمدتاً برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن و آلیاژهای غیر آهنی نظیر آلومینیوم، ‌نیکل، تیتانیوم، و مس بکار می رود. همچنین در مواقعی که نیاز به جوش با کیفیت بالا باشد، نظیر اتصالات مورد مصرف در صنایع شیمیایی – پتروشیمی و نیروگاهی، از این رو ش استفاده می شود. نرخ رسوب جوش در روش TIG نسبتاً پائین بوده و به همین دلیل در جوشکاری ضخامتهای بالا از روش TIG برای جوشکاری پاس اول (پاس ریشه) استفاده می شود و از یک روش دیگر(با نرخ رسوب بالاتر) جهت جوشکاری بقیه پاسها استفاده می شود.

 

فیلر ER 310

این نوع فیلر که از نوع 25Cr-20Ni. می باشد در برابر خوردگی، حرارت و آستنیتی مقاوم است و در قطعات و اجزای دیپ بخار و همچنین مبدل های حرارتی بکار می رود.

فیلر ER 70S-6

این سیم جوش برای جوشکاری تیگ فولادهای عمومی ساختمانی و فولادهای لوله با استفاده از گاز آرگون بکارمی‌رود.

فیلر ER 80S-B2

سیم جوش آلیاژ متوسط برای جوشکاری تیگ فولادهای لوله‌سازی و دیگ‌سازی از نوع CrMo که تا دمای کاری 550 درجه‌ سانتیگراد مقاوم هستند مناسب می‌باشد. عملیات پیش‌گرم و پس‌گرم براساس جنس فلز پایه مشخص می‌گردد.

فیلر ER 70S-4

این سیم جوش برای جوشکاری تیگ فولادهای عمومی ساختمانی و فولادهای لوله با استفاده از گاز آرگون بکارمی‌رود.