Language switcher

الکترودهای جوشکاری

الكترود جوشکاری مفتول فلزی است که دور تا دور آن توسط پوشش فلاکس (Flux (Coating احاطه گردیده است. قطر آن از روی قطر مغزی آن محاسبه می گردد. روکش الكترود اغلب از آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و یا آزبست تشکیل گردیده است. از الكترود جهت پرکردن فضای اتصال مابین دو سطح مورد جوشکاری استفاده می گردد. شرکت ستکو در زمینه فروش و ارائه انواع الکترود از برندهای معتبر از جمله آما، ماگماولد، ایساب، اعتماد و … فعالیت دارد

الکترود E-308

این الکترود از گروه الکترودهای با روکش روتیلی و با نرخ جایگزینی بالایی می باشد و برای اتصال فولادهای منگنز دار آستنیتی به فولادهای کربنی و یا کم آلیاژ بسیار مناسب می باشد.از این الکترود برای جوشکاری و ایجاد لایه زنگ نزن برروی ورقهای زره استفاده می شود.

الکترود 6013

اين الكترود برای جوشکاری در تمام حالات با جریان متناوب یا جریان مستقیم اتصال مستقیم یا معکوس طراحی شده است . الکترودهای E6013 حداقل پاشیدگی را ایجاد کرده و کمترین بریدگی کناره را بوجود می‌آورند.

الکترود E6013 برای کارکردن با آمپر کمتر خیلی خوب هستند . هرچه آمپر کمتر باشد ورودی حرارت کمتر است و فلز مبنا پیچیدگی کمتری پیدا می کند. از اینرو الکترودهای E6013 برای جوشکاری فلزات نازک برازنده هستند.

الکترود E6010

اين الكترود برای جوشکاری مستقیم قطب معکوس ( الکترود مثبت ) به کار برده می شود . این الکترودها برای جوشهای عمودی و سقفی و همچنین برای بعضی کاربردهای ورق های نازک فلزی در هر حالت مناسب ترین هستند این الکترود جوش با نفوذ عمیق می دهد .

الکترودهای E6010 تمایل به ایجاد بریدگی کناره جوش (Under Cut) دارند که در صورت وقوع این پدیده، بایستی شدت جریان جوشکاری یا آمپر کاهش داده شود .

بیشتر الکترودها E6010 امروزه برای فولاد نرم مصرف می شوند گرچه می توانند روی ورقهای گالوانیزه نیز جوش زیبا بدهند.

الکترود E6010 بدلیل قابلیت نرمی خوب فلز جوش و نفوذ عمیق برای خالجوش زنی موقت اتصالات جوش شونده، عالی است.

الکترود E6010 دارای روپوش سلولوزی است و نیاز به مقدار معینی رطوبت ( حدود 3%) در رپوش دارد تا نتایج رضایت بخش بدهد .این الکترود اگر زیاد خشک شود مواد آلی موجود در آن می سوزد، ولتاژ قوس پایین آمده و جوش نامرغوب می شود . نگهداری این الکترود در درجه حرارت محیط کافی است ولی بایستی از باران، آب، روغن و سایر آلودگی ها حفظ شود .

الکترود E-7018

الکترود قلیایی که دارای قوس نرم و نفوذ متوسط و پاشش کمـی بـوده و جـوشی عـاری از ترک و چقرمه ایجاد می کند. ظاهـر جـوش تمیز و بدون بریدگی کنار جـوش است و بـرای جوشکاری فـولادهای کـم آلیـاژ و سـازه هـای سنگیـن که دارای استـحکام زیـاد می باشنـد استفاده می شود. در رده بندی میـزان هیـدروژن جـوش در گـروه H8 قـرار دارد و در آزمایش رادیو گرافی، جوش از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد.